Wznosy barków z linkami na ławce skośnej

Trening barków to nie tylko wyciskanie sztangi czy też hantli, ale też i nieco bardziej precyzyjne ćwiczenia, które wykonywać można na wyciągach. Wyciąg przy tym ćwiczeniu jest o wiele wygodniejszy niż na przykład hantle. Jak się zabrać do takiego ćwiczenia? Po pierwsze należy do wyciągu przystawić ławeczkę do ćwiczeń. Taką, w przypadku której mamy możliwość regulowania wysokości oparcia. Ławeczka musi być ustawiona pod kątem od 30 do około 45 stopni, w zależności od tego w jaki sposób lubimy to ćwiczenie wykonywać, oraz jaką dokładnie partię ciała, chcielibyśmy wytrenować. Po przystawieniu ławki do wyciągu możemy przygotować sam wyciąg. Należy do dolnej części wyciągu przyczepić linki, dzięki którym będzie można podnosić ciężarki. Na ławce kładziemy się nie na plecach jak zwykle podczas ćwiczeń a na brzuchu. Po położeniu się, lub jeśli nie dosięgamy to jeszcze przed położeniem się należy chwycić obie linki.

 

internetowe konto bankowe

 

Ruch wygląda w następujący sposób. Podnosząc do góry same barki, przy w pełni wyprostowanych ramionach staramy się jak najwyżej podnieść linki. Ciężarki, z których korzystamy można tak regulować aby możliwe było wykonanie minimalnej zakładanej liczb ruchów, która dla tego ćwiczenia wynosi przynajmniej 8. Można oczywiście starać się wykonać nieco więcej ruchów. Przy wykonywaniu tego ćwiczenia prawidłowo powinno odczuć się jak mięśnie barków pracują. Dodatkowo angażuje się jeszcze mięśnie grzbietu, ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. Wyciąg można tak jak już powiedziano stosować naprzemiennie z hantlami, chociażby dla urozmaicenia swojego treningu. Skos w jakim ustawiona powinna być ławka jest dosyć indywidualna kwestią. Dopasować można to, gdy zdobędzie się już pewne doświadczenie w treningu.



Możliwość komentowania jest wyłączona.